استان کرمان رتبه چهارم کشت زعفران در کشور را دارا می باشد

مدیر جهاد کشاورزی استان کرمان، گفت: استان کرمان با دارا بودن سطح زیر کشت معادل یکهزار و ۶۸۸ هکتار با تولید حدود ۴ تن زعفران، رتبه چهارم کشور را در تولید این محصول داراست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد خیراندیش گفت: استان کرمان مستعد کشت زعفران است و کشت این محصول در استان می تواند نوید بخش آینده ای درخشان در حوزه کشاورزی این استان باشد.

وی افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان، استان کرمان، معادل یکهزار و ۶۸۸ هکتار با ظرفیت تولید حدود ۴ تن زعفران می باشد، که این ویژگی ها استان کرمان را در رتبه چهارم کشوری از لحاظ تولید زعفران بین استان های کشور قرار داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، تصریح کرد: بیشترین سطح زیر کشت زعفران در استان کرمان مربوط به شهرستان‌ های زرند، راور، شهربابک، کوهبنان، بردسیر، بافت، سیرجان، بم، رفسنجان، ریگان و کرمان می باشد.

خیر اندیش یادآور شد: بخشی از زعفران تولید شده به مصرف بازار داخلی و بقیه محصول نیز به استان‌ های همسایه فرستاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان کرمان مربوط به شهرستان زرند و کمترین آن متعلق به شهرستان ریگان است.

مدیر جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار کرد: برداشت محصول زعفران از اواخر مهر ماه شروع شده و تا نیمه اول آذر ماه در استان ادامه دارد.

خیر اندیش گفت: این محصول از لحاظ اشتغال زایی نیز موجب ایجاد اشتغالزایی ۱۷۵ نفر روز در زمان برداشت می شود.

وی به مشکلات کشاورزان نیز اشاره و عنوان کرد: از مهم ترین مشکلات کشاورزان زعفران کار می توان به خرده مالکی و سرمازدگی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha