ارائه تسهیلات کم‌ بهره‌ جهت نوسازی تاکسی‌ های درون‌ شهری

رئیس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری سیرجان، از ثبت‌ نام نوسازی تاکسی‌ های درون‌ شهری ظرف دو هفته‌ آینده جهت تعلق گرفتن بخشی از تسهیلات کم‌ بهره‌ به رانندگان در این‌ خصوص خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جواد نویدی در مراسم بزرگداشت روز حمل‌ و نقل، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت روز حمل‌ و نقل عمومی، گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده توسط سازمان حمل‌ ونقل، ارائه کرد و با اشاره به ۳۵۰ دستگاه تاکسی فرسوده شهری از مجموع ۵۵۰ دستگاه، از ثبت‌ نام طرح نوسازی تاکسی‌ ها ظرف دو هفته‌ آینده و از نظر مثبت شهردار سیرجان جهت تعلق گرفتن بخشی از تسهیلات کم‌ بهره‌ در این‌ خصوص خبر داد.

وی؛ مشکل عمده این سازمان را کمبود نیروی انسانی در حوزه راننده دانست و واگذاری برخی خطوط به بخش خصوصی را، راه حل این موضوع عنوان کرد.

رییس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری سیرجان، با بیان اینکه از تعداد ۷۸ دستگاه اتوبوس، ۶۵ دستگاه در حال خدمت‌ رسانی‌ است و شهروندان از سرویس‌ های حمل‌ و نقل عمومی استقبال می‌ کنند، تصریح کرد: در بحث مدارس و دانشگاه‌ ها، بالغ بر ۲۰۰۰ نفر و در حوزه حمل‌ و نقل عمومی شهری نیز روزانه ۲۰۰۰ نفر توسط ناوگان حمل‌ و نقل عمومی در سیرجان، جا به‌ جا می‌ شوند.

شهردار سیرجان نیز در این مراسم، به تسهیل‌ امور حوزه حمل‌ و نقل توسط شهرداری اشاره و بیان کرد: نقش مسائل حمل‌ و نقل جاده‌ ای و شهری و مباحث ترافیکی با موضوعات زیرساختی و عمرانی دخیل می باشد و تلاش در این رابطه را در کنار حوزه انتظامی، راهنمایی‌ و رانندگی و پلیس راه، یکی از وظایف شهرداری است.

کریمی پور، عنوان کرد: نوسازی تاکسی‌ ها و اتوبوس‌ ها، همکاری با سازمان حمل‌ و نقل جاده‌ ای و پایانه ها، ساماندهی ترافیک شهر سیرجان و انجام کارهای زیرساختی عمرانی در این زمینه با بهره‌ گیری از مشاوران خبره در دستور کار شهرداری‌ گنجانده شده است.

وی‌؛ استفاده از تکنولوژی به روز حمل‌ و نقل و ایجاد سامانه هوشمند در مجموعه‌ تاکسیرانی نظیر تاکسی‌ های اینترنتی را از دیگر موضوعات مورد تاکید شهرداری سیرجان دانست.

شایان ذکر است؛ به مناسبت ۲۶ آذر روز حمل‌ و نقل عمومی و رانندگان، مراسم گرامیداشتی با حضور شهردار سیرجان و معاونان، فرمانده پلیس راه و راهنمایی‌ و رانندگی، نایب‌ رییس شورای شهر، رییس سازمان حمل‌ و نقل بار و مسافر شهرداری و جمعی از تلاشگران عرصه حمل‌ و نقل عمومی سیرجان در سالن مهر شهرداری برگزار شد و از تعدادی رانندگان با اهدای لوح، تندیس و هدیه تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha