هنرمندان و مردم دو ضلع مهم تئاتر هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در مراسم اختتامیه تئاتر استان کرمان، با بیان اینکه هنرمندان و مردم دو ضلع مهم تئاتر هستند، گفت: مردم خواهان برگزاری رویدادهای هنری هستند و هنرمند واقعی کسی است که به نظر مردم احترام بگذارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی در آیین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان، ضمن تشکر از هنرمندان برای شرکت در جشنواره تئاتر استان، گفت: هنرمندان و مردم دو ضلع مهم تئاتر هستند، مردم خواهان برگزاری رویدادهای هنری هستند و هنرمند واقعی کسی است که به نظر مردم احترام بگذارد.

وی با بیان اینکه هنرمندی که برای مردم احترام قائل نیست، نمی‌ تواند خود را دغدغه‌ مند بداند، افزود: جشنواره سی و چهارم در حالی برگزار شد، که با وجود تبلیغات کم مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت و این نشان از علاقه مردم به هنر دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه معتقدیم باید از نظریات جامعه هنری در برنامه‌ریزی‌ها استفاده کرد، افزود: هنرمندان سه وظیفه دارند و هنرمند باید هم اندیش، هم افزا و هم رسان باشد.

روحی تصریح کرد: در اداره کل از ایده‌ ها و نظرات هنرمندان در قالب‌ انجمن‌ های مختلف و به صورت فردی استقبال می‌ کنیم. همچنین هنرمندان باید به یکدیگر کمک کرده و همرسان باشند و نقش خود را برای ارتباط بیشتر با جامعه ایفا کنند.

وی در ادامه به تأمین زیرساخت‌ های لازم برای انجام فعالیت‌ های هنری و افتتاح تالار مرکزی کرمان در سال جاری اشاره و اظهار کرد: افتتاح تالار فرهنگ و هنر کرمان با امکانات بی‌ نظیر فضای مناسبی را برای اجرای کارهای فاخر هنری فراهم می‌ کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با بیان اینکه ارتقای جدی ظرفیت‌های فرهنگی هنری از شاخص‌ های ویژه در حوزه فرهنگی هنری است، افزود: به طور قاطع می‌ توان گفت تمام امکانات برای انجام کارهای هنری در تالار مرکزی کرمان فراهم است و هیچ محدودیت فنی برای اجرای آثار هنری وجود ندارد.

روحی اظهار کرد: نقش بیشماری برای خود تعریف کردیم و با کمک هنرمندان باید مخاطبان را به فضاهای هنری به ویژه تئاتر آورد که نیازمند همراهی است. اقدام دیگر برای ارتقای سطح تئاتر در استان، حمایت ویژه از تولیدات است، به طوری که معتقدیم جشنواره‌ ها باید به محلی برای تقدیر از آثار تولید شده در طول سال تبدیل شوند و برای حمایت از تولیدات، برنامه‌ ویژه‌ ای در حال تدوین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همراهی هنرمندان پس از دو سال از شیوع کرونا، تئاتر استان رونق ویژه‌ ای بگیرد و تالار فرهنگ و هنر کرمان پس از افتتاح خالی از هنرمند و مردم نباشد.

مهدی بذرافشان، دبیر جشنواره و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان در این مراسم در ابتدا با بیان اینکه هیئت مدیره جدید انجمن آبان ماه سال گذشته کار خود را آغاز کرده، گفت: در مدت ۱۳ ماه گذشته تاکنون دو جشنواره استانی و یک جشنواره ملی سردار آسمانی در کرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به رویکرد انجمن در مشورت با هنرمندان برای برگزاری رویدادهای مختلف، افزود: اولویت اصلی انجمن افتتاح دفاتر تخصصی، احیای گونه‌ هایی از تئاتر است، که فراموش شده‌ اند و تلاش برای همبستگی جامعه تئاتر است. انجمن همواره پذیرای ایده‌ های فنی، تخصصی و هنری با حفظ هویت ایده بوده است و برای اجرای این ایده‌ ها نیز تلاش شده است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان ضمن تقدیر از حوزه هنری استان و معاونت فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی کرمان، برای همراهی با انجمن هنرهای نمایشی کرمان، به تئاترهای خیابانی و برگزاری کارگاه‌ هایی در این ارتباط اشاره و اظهار کرد: اقداماتی برای تئاتر درمانی نیز انجام شده است، همچنین تلاش‌ هایی برای ارتباط بیشتر با هنرمندان معلول فراهم شده است.

بذرافشان با تأکید بر اینکه شرایط برای اجرای ایده‌ های برتر نمایشی در استان فراهم است، به جشنواره تئاتر اشاره و ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده قرار بود، سی و چهارمین جشنواره تئاتر استان کرمان به صورت متمرکز و با حضور همه گروه‌ ها، موسسات و آموزشگاه‌ های تئاتر برگزار شود.

وی تصریح کرد: با درخواست جامعه تئاتر استان به دلیل اتفاقات اخیر کشور و به احترام شهادت دلاورانی از این سرزمین تصمیم بر این شد؛ جشنواره سی و چهارم، طبق سنوات گذشته در قالب یک رویداد تئاتری برگزار شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان اظهار داشت: جشنواره سی و چهارم از ۱۲ تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۱ با اجرای نمایش‌های منتخب در شهرستان‌ های کرمان، رفسنجان، زرند و سیرجان در موضوعات آزاد برگزار شد.

بذرافشان با بیان اینکه ۱۱۰ هنرمند در قالب ۷ گروه در این جشنواره شرکت کردند، اذعان داشت: در آیین اختتامیه از ۳۶ نفر از برگزیدگان و ۷ نفر از پیشکسوتان عرصه تئاتر استان کرمان تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha