ظرفیت های فرهنگی جنوب استان کرمان بی نظیر است

استاندار کرمان در شورای اداری جنوب استان کرمان گفت: ظرفیت‌ های فرهنگی جنوب کرمان کم نظیر است و در مقطعی سرعت خوبی گرفت، اما در ادامه متاسفانه این حرکت کند شد. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار بعد از ظهر پنجشنبه ۸ دی ماه در جلسه شورای اداری جنوب استان کرمان که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: ظرفیت‌ های فرهنگی جنوب کرمان کم نظیر است و در مقطعی سرعت خوبی گرفت، اما در ادامه متاسفانه این حرکت کند شد.


وی افزود: برای ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان نیز به دنبال این هستیم که با اختصاص اعتبار تکمیل شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: هزینه برنامه‌ های فرهنگی در جنوب کرمان پایین‌ تر از سایر استان است ولی با اعتبار کم برنامه‌ های خوبی برگزار می‌کنند، لذا درخواست داریم اعتباراتی جهت تقویت برنامه‌ های فرهنگی به جنوب اختصاص پیدا کند.


فداکار خاطرنشان کرد: تکمیل مجموعه فرهنگی قلعه‌ گنج نیز در اولویت برنامه‌ های ما قرار دارد و پیگیری می‌ شود.

کمبود زیرساخت های فرهنگی در جنوب استان کرمان

نماینده پنج شهرستان جنوب استان کرمان هم گفت: موقعیت راهبردی جنوب استان که محل تلاقی دو استان است، شامل ظرفیت ها و تهدیدات فرهنگی و نقاط ضعف‌ رهایی دارد.

منصور شکراللهی افزود: کمبود منابع مالی، کمبود زیرساخت های فرهنگی و نبود وحدت رویه در امور فرهنگی برخی از این کمبودها و ضعف‌ هاست.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت، فاریاب، قلعه گنج، منوجان، رودبارجنوب و کهنوج در مجلس، ادامه داد: جنوب استان کرمان صاحب قدمت تاریخی کهن، مردمی با تمدن و دارای فرهنگی غنی است و نیاز به زیرساخت های فرهنگی دارد.

شکراللهی همچنین خواستار تخصیص اعتبار برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی شد و اضافه کرد: ساخت پلاتو با توجه به استعدادهای منطقه و توجه به امنیت شغلی هنرمندان از خواسته‌های فرهنگی منطقه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha