رشد ۳۹ درصدی بودجه هزینه استان کرمان در لایحه بودجه ۱۴۰۲

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان، با اشاره به رشد ۳۹ درصدی بودجه هزینه استان کرمان در لایحه بودجه سال۱۴۰۲ گفت: استان پهناور کرمان با اختصاص ۴.۳ درصد از کل اعتبارات هزینه کشور به خود رتبه هفتم را در تخصیص اعتبارات داراست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمدرضا وحیدی در یازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اعتبارات استان گفت: ۸۴,۱ درصد ۱۳۰۴ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای ابلاغی به استان تا کنون تخصیص داده شده است.


وی اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای به استان را ۳ هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان در سال جاری عنوان و اعلام نمود: تا کنون ۲۶,۴ درصد از این اعتبارات به استان تخصیص داده شده است.


دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان تصریح کرد: ۱۱۷,۵ میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارائیهای سرمایه ای ابلاغی به استان در سال جاری اسناد خزانه است، که تاکنون فقط ۱.۳ درصد از آنها جذب شده و از مدیران دستگاه های اجرایی استان درخواست کرد؛ پروسه جذب را به روزهای پایانی سال موکول نکنند.


دکتر وحیدی، همچنین با تشریح لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور بیان کرد: سقف بودجه در لایحه سال ۱۴۰۲ قریب به ۴۲.۳ نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است؛ همچنین اعتبارات هزینه ای کل کشور در لایحه ۱۴۰۲ نیز ۴۵,۶ درصد اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای نیز ۲۶.۱ نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ رشد دارد.


وی با تشریح تصویر کلان بودجه استانی بیان کرد: در لایحه ۱۴۰۲ کل کشور جمع اعتبارات استان در منابع عمرانی ۱۹.۴ دهم درصد افزایش داشته و از این حیث استان کرمان رتبه چهارم استانهای کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان همچنین با اشاره به رشد ۳۹ درصدی بودجه هزینه استان کرمان در لایحه بودجه سال۱۴۰۲، ابراز داشت: استان پهناور کرمان با اختصاص ۴.۳ درصد از کل اعتبارات هزینه کشور به خود رتبه هفتم را در تخصیص اعتبارات داراست و با رشد ۳۹ درصدی رتبه چهارم را از لحاظ رشد اعتبارات هزینه ای بین استان های کشور به خود اختصاص داده است.


دکتر وحیدی با تشریح اهم ظرفیت‌ ها و تبصره‌های لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور با اشاره به درآمدهای عمومی مصوب استان کرمان و مقایسه آن با دیگر استان های کشور طی سال های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۱، اظهار داشت: معیار کشور برای رشد درآمدها در هر سال عملکرد سال گذشته است، لذا میزان درآمدهای عمومی استان در سال ۱۴۰۱ تنها ۴۷ درصد رشد داشته و کمتر از میانگین ۵۱ درصدی کشور بوده است.


وی همچنین خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور میزان درآمدهای مالیاتی استان با رشد ۴۴ درصدی میزان ۳۱ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان پیش‌ بینی شده است.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha