لزوم حفظ صنعت بافندگی فرش در باغ موزه فرش کرمان

استاندار کرمان در جلسه روند پیشرفت مرمت و رسیدگی به باغ موزه فرش استان کرمان، اصل کار را بر حفظ بافندگی فرش و توسعه و زنده نگه داشتن این صنعت برای استان دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جلسه بررسی روند پیشرفت مرمت و رسیدگی باغ موزه فرش استان کرمان در محل دفتر استاندار کرمان و با حضور معاون عمرانی استاندار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی، رئیس سازمان صمت و تعدادی از مسئولین باغ موزه فرش برگزار شد.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این دیدار نیاز به سرمایه‌ گذار برای احیای بخش‌ های این موزه را مهمترین امر دانست و گفت: در کنار بخش موزه که حفظ و نگهداری آن صورت گرفته لازم است، بازبینی مجددی از طرح صورت گیرد و برای بخش محوطه باغ یک طرح و برنامه فعالی انجام شود که یک ظرفیت بزرگی برای گردشگری استان و تولید اشتغال است.

لزوم حفظ صنعت بافندگی فرش در باغ موزه فرش کرمان

وی اظهار داشت: چون در کنار موزه فرش مجموعه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی و فسیل‌ های استان و جنوب‌ شرق کشور به نمایش گذاشته شده، لذا لازم است زیرساخت مناسبی برای آموزش سنگ و گوهرسنگ و همچنین درآمدزایی صورت گیرد و می‌ توان از کمک‌ های مسئولیت‌ های اجتماعی و همچنین ظرفیت شرکت ایمیدرو برای تجهیز و آموزش سنگ و فرش استفاده کرد.


شایان ذکر است؛ در این جلسه گزارشی از روند پیشرفت باغ موزه از سوی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان ارائه شد و در مورد قسمت‌ های مختلف باغ و استفاده بهینه از آنها برای آموزش و گردشگری استان و مهمتر از همه زنده نگه داشتن این مجموعه بحث و گفتگو شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha