حل اختلافات بین دستگاه ها و حل مشکل زمین‌ های نهضت ملی مسکن در کرمان

استاندار کرمان در شورای مسکن استان کرمان با اشاره به مشکلات طرح نهضت ملی مسکن، گفت: ختلافات میان اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ ها سریعا باید بررسی و مشکل زمین‌ های نهضت ملی برطرف گردد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در استان صبح یکشنبه ۳۰ بهمن ماه در شورای مسکن استان کرمان در محل استانداری کرمان مطرح و بررسی شد.

در این جلسه که به ریاست محمد مهدی فداکار استاندار کرمان برگزار شد، مقرر گردید؛ تا در جلسات ویژه به مسئولیت معاون عمرانی استاندار و با حضور دستگاه‌های ذیربط، حل و فصل اراضی مورد نیاز جهت واگذاری صورت گیرد.


استفاده از ظرفیت انبوه‌ سازان و قرارگاه‌ های سازندگی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز مطرح شد؛ تا با واگذاری اراضی به این مجموعه‌ ها، سرعت اجرای ساخت و ساز در استان کرمان رونق گیرد و به وضعیت مطلوب برسد.


حضور شرکت‌ های سازنده زیر مجموعه نیروهای مسلح نیز جهت ساخت و ساز برای گروه هدف مورد تاکید قرار گرفت.


محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در این جلسه؛ با تاکید به تمام دستگاه‌ های اجرایی برای همکاری کامل در راستای اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن گفت: مشکلات زیربنایی طرح‌های ملی مسکن در شهرهای بزرگ و جمعیت پایین سریع تر باید حل و فصل شود.


وی افزود: اختلافات میان اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دستگاه‌ ها سریعا بررسی و مشکل زمین‌ های نهضت ملی برطرف گردد.


استاندار کرمان بیان کرد: املاک مازاد دستگاه‌ های اجرایی استان کرمان باید در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار بگیرد.


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال استان کرمان نیز با بیان اینکه در حوزه شمال استان کرمان، ۱۲۹ هزار و ۲۸۴ نفر برنامه ابلاغی نهضت ملی مسکن برای چهار سال است؛ تصریح کرد: تا الان در مجموع ۱۸۵ هزار نفر برای نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام کرده‌ اند و بیشترین متقاضیان مربوط به شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم است.


رضا حافظی با بیان اینکه ۴۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن مربوط به شهر کرمان است، بیان کرد: در شهر کرمان با کمبود زمین مواجه هستیم و این مسئله تاثیر بسزایی در مجموع تحقق طرح در سطح استان می‌گذارد.


سرپرست اداره کل راه و شهرسازی شمال کرمان، عنوان کرد: اگر شهر کرمان را لحاظ نکنیم، بالای ۸۰ درصد تامین زمین نهضت ملی مسکن در شهرهای استان انجام شده است.


حافظی اظهار کرد: با هماهنگی و جلسات مستمر با معاونت عمرانی استانداری، پیش‌ بینی خواهد شد تا پایان سال، کل تامین زمین در سطح استان از جمله کرمان به نتیجه برسد و وارد مرحله ساخت و ساز و اجرای طرح ها شویم.

مدیر کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با اعلام اینکه بیشتر از برنامه ابلاغی در جنوب استان کرمان ثبت‌ نام طرح نهضت ملی مسکن داشتیم، اظهار داشت: در جنوب استان کرمان نیز با محدودیت تأمین زمین روبرو هستیم.


محمد ساردویی ابراز داشت: ۳ هزار و ۱۲۳ نفر متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن در جنوب استان کرمان داریم؛ که ساخت ‌و ساز برخی مسکن برای برخی از این متقاضیان آغاز شده است.


وی خاطرنشان کرد: بیشترین ثبت‌ نامی این طرح در جنوب استان در شهر جیرفت است و شهرهای کهنوج و عنبرآباد رتبه‌ های بعدی را در تعداد ثبت‌ نامی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha