صنایع ملزم به تامین نیازهای خود از تولیدات داخلی هستند/ برگزاری اولین همایش تخصصی ارتباط واحدهای صنعتی در کرمان

استاندار کرمان در اولین همایش تخصصی ارتباط واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک استان کرمان، گفت: شرکت‌ های صنعتی استان را مکلف کرده‌ ایم که بخش عمده‌ ای از خریدهای خود را از داخل استان انجام دهند؛ تا تقویت صنایع کوچک داخلی را در حوزه قطعه‌ سازی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در اولین همایش تخصصی ارتباط واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک استان کرمان؛ اظهار داشت: در استان کرمان چند شرکت بزرگ صنعتی وجود دارد که می‌ توانند با همکاری شرکت‌ های قطعه‌ ساز و خدمات جنبی، گام بزرگی را برای توسعه استان بردارند.

تقویت صنایع کوچک داخلی در حوزه قطعه سازی


وی افزود: ما براساس ظرفیت های قانونی، شرکت‌ های صنعتی استان را مکلف کرده‌ ایم که بخش عمده‌ ای از خریدهای خود را از داخل استان انجام دهند؛ تا تقویت صنایع کوچک داخلی را در حوزه قطعه‌ سازی داشته باشیم و از سوی دیگر به اشتغالزایی و درآمدزایی استان منجر شود.


استاندار کرمان؛ عنوان کرد: برای پویایی اقتصاد کشور باید شرکت‌ های اتصالی میان شرکت‌ های کوچک و بزرگ برقرار شود و هر اندازه این مجموعه بیشتر در هم تنیده شود آسیب‌ پذیری کمتری خواهد داشت.


فداکار؛ ادامه داد: بخش عمده‌ ای از حساب شرکت‌ های صنعتی در بانک‌ های استان ذخیره است، اما این ذخیره‌ سازی باید به صورت هدفمند انجام گیرد، تا به نفع مردم و برای رفع احتیاجات در شهرستان‌ ها کمک کننده باشد.


وی با اشاره به مشارکت شرکت‌ های صنعتی و معدنی استان کرمان در طرح‌ های انتقال آب، تولید برق و انرژی خورشیدی، خاطرنشان کرد: تولید انرژی خورشیدی را به راحتی می‌ توانیم با توجه به مزیت‌ های نسبی در استان پیش ببریم.

صنایع ملزم به تامین نیازهای خود از تولیدات داخلی هستند/ برگزاری اولین همایش تخصصی ارتباط واحدهای صنعتی در کرمان

رفع توسعه نامتوازن شهرستان ها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در اولین همایش تخصصی ارتباط واحدهای صنعتی استان کرمان؛ با اعلام اینکه بایستی ۲۰ تا ۵۰ درصد نیاز واحدهای بزرگ از داخل استان تامین شود، تاکید کرد: الزام تامین نیاز واحدهای بزرگ از داخل استان مصوبه شورای تامین بوده است و بایستی حداقل ۲۰ درصد نیاز واحدهای بزرگ از داخل استان تامین شود.

مهدی حسینی نژاد تصریح کرد: تفاهم نامه‌ ای در این رابطه با شرکت‌ های بزرگ منعقد شده و در این رابطه مشکل بازار واحدهای کوچک استان برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: با کمک شرکت مس مدل توانمندسازی تامین کنندگان استانی ارتباط بین واحدهای کوچک و متوسط در قالب کارگاه هایی در قالب ۱۰ شاخص پیگیری شده و در این زمینه ۱۰۰ واحد بایکدیگر متصل شدند.
رئیس سازمان صمت استان کرمان با بیان اینکه برخی شهرستان‌ ها خوب رشد کردند، گفت: باید توسعه نامتوازن را به عنوان تهدید رفع کنیم، چرا که این امر مشکلات و تبعاتی دارد که ما را دچار چالش می‌ کند.

صنایع ملزم به تامین نیازهای خود از تولیدات داخلی هستند/ برگزاری اولین همایش تخصصی ارتباط واحدهای صنعتی در کرمان

از قطعه سازان داخلی حمایت می کنیم


مدیر عامل شرک ملی صنایع مس ایران در این همایش از برنامه بنیادی این مجموعه برای تولید کالاها، قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع خبر داد و گفت: این کار در راستای جلوگیری از واردات این کالاها انجام می شود.


علی رستمی افزود: شرکت ملی مس برای خود تکلیف دانسته که از قطعه‌ سازان و تامین کننده‌ های زنجیره تولید خود حمایت کند، همچنین آمادگی داریم که موافقتنامه‌ ای با قطعه‌ سازان استان برای ایجاد یک بازدهی خوب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس یکهزار دستگاه‌ دامپ تراک معدنی ۲۵۰ و ۳۰۰ تنی با همکاری شرکت چینی در داخل کشور تولید می شود، تاکید کرد: این اتفاق یکی از برکات سفر رئیس جمهور به چین است، ضمن آنکه داخلی سازی را در برنامه داریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان کرد: شرکت ملی مس، حمایت از واحدهای قطعه سازی، پایین دستی و تامین کننده زنجیره مس را تکلیف خود دانسته و این حوزه را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده است.

رستمی با بیان اینکه حتی هزینه های آزمون و خطا را برای هر قطعه تولیدی می پردازیم، اظهار داشت: شرکت ملی مس آمادگی دارد مشکلات هر قطعه ساز تولید کننده با ظرفیت پایین و مشکلات بازار مالی و نقدینگی آنها را در قالب قراردادهایی رفع کند و امکانات ما در اختیارات مجموعه استان قرار می گیرد تا این واحدها شکوفا شوند.

صنایع ملزم به تامین نیازهای خود از تولیدات داخلی هستند/ برگزاری اولین همایش تخصصی ارتباط واحدهای صنعتی در کرمان


انعقاد تفاهمنامه با شرکت ایمیدرو جهت مهارت آموزی سربازان

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان نیز در این همایش ابراز داشت: استان کرمان با توجه به شاخص‌ های معدنی و صنعتی که دارد؛ از استان‌های مدنظر کشور است و هدف ما رشد شاخص اقتصادی استان و کاهش بیکاری و اشتغال پایدار است.


امیر حسن زاده افزود: در استان کرمان حدود ۴۰ واحد قطعه‌ ساز داریم که با ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند و شرکت‌ های صنعتی و معدنی در بهترین حالت ۲۰ درصد از نیازشان را از داخل استان تامین می‌ کنند.


وی با بیان اینکه، اقتصاد کار تیمی است، هماهنگی میان شرکت‌ های قطعه‌ ساز و جلوگیری از موازی کاری را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تفاهمنامه ای با شرکت ایمیدرو برای مهارت‌ آموزی سربازان در حوزه‌های صنعتی منعقد شده است؛ که سربازان با آموزش و کسب مهارت در زمینه صنعت و معدن، می‌ توانند بعد از اتمام خدمت در شرکت‌ها مشغول به کار شوند.

صنایع ملزم به تامین نیازهای خود از تولیدات داخلی هستند/ برگزاری اولین همایش تخصصی ارتباط واحدهای صنعتی در کرمان

در بحث مسئولیت های اجتماعی یک پروژه ملی راه اندازی شود

مدیر عامل شرکت گهر زمین سیرجان که از دیگر سخنرانان این مراسم بود؛ با اشاره به اقدامات و فعالیت های گهرزمین عنوان نمود: هیات مدیره گهرزمین در ابتدای دولتِ جدید تصمیم گرفت که این مجموعه در زمینه های مختلف در کنار دولت باشد و کمک شایانی را داشته باشد, بعنوان مثال کارهای بسیار بزرگی در حوزه های مختلف از جمله بومی سازی، ایمنی، مسکن، آزمایشگاه، توسعه جنوب استان بخصوص بحث آموزش دانش آموزان و ... توسط مهندسین و متخصصین گهرزمین صورت گرفته است.

محمد فلاح؛ با اشاره به مبحث مسئولیت های اجتماعی گفت: پیشنهاد می شود در بحث مسئولیت های اجتماعی یک پروژه ملی راه اندازی شود، که این امر می تواند کمک قابل توجهی را در جامعه به همراه داشته باشد.

وی همچنین؛ خواستار حمایت های بیشتر و همه جانبه از سوی دولت شد.

رئیس اتحادیه صنف فلز تراش و ماشین ساز مرکز استان کرمان نیز گفت: در حال حاضراتحادیه صنف ماشین ساز و فلز تراش مرکز استان کرمان ۴۰ واحد قطعه ساز دارد که ۵ واحدآن با ۷۰ درصد مشعول تولید هستند.

مهندس حیدری زاده بیان کرد : همکاران ما ساخت تولینگ لاستیک سایز ۱۸ کارخانه لاستیک بارز را از صفر تا صد انجام دادند و به تازگی تحویل شرکتلاستیک بارز کرمان نمودند.

وی گفت: قالبهای روکش لاستیک در واحدهای این اتحادیه ساخته می شود.

رئیس اتحادیه صنف فلز تراش و ماشین ساز ادامه داد: تعمیر شیرهای و قطعات شرکت نفت وبسیاری از قطعات استان های مجاور توسط واحد های کوچک این اتحادیه ساخته شده است و قطعه سازان ما بصورت جهادی و بدون هیچ نقص فنی مشغول به کار هستند.

حیدری زاده با بیان اینکه برای واسه ادامه این حمایت نیاز داریم تو حیدری زاده ضمن خاطر نشان کرد: بحث منابع مالی، منابع انسانی ومکان ودر حال حاضر ماده ۳۸ بیمه ،ضمانت نامه ها و پایین بودن پیش پرداختها از موانع تولید واحد های صنفی مربوطه می‌باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha