اختصاص بخشی از اعتبار حوزه ایثار و شهادت به چاپ کتاب

استاندار کرمان در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان پیشنهاد داد؛ تا بخشی از اعتبار هزینه‌ ای دستگاه‌ ها در حوزه ایثار و شهادت با همکاری بنیاد شهید استان، به چاپ کتاب اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان، در پاسخ به ارائه گزارشی مبنی بر عدم همکاری دستگاه‌ ها در اختصاص حداقل یک درصد از اعتبارات هزینه‌ ای خود مطابق دستورالعمل قانونی به حوزه ایثار و شهادت، گفت: همه دستگاه‌ ها در مهلت مقرر باید نسبت به اجرای این دستور العمل اقدام کنند.

وی عنوان کرد: همچنین باید بخشی از هزینه مذکور دستگاه‌ ها در حوزه ایثار و شهادت با همکاری بنیاد شهید به چاپ کتاب اختصاص یابد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز بر پیگیری مواردی چون مستندسازی خاطرات ایثارگران، حمایت از کاروان‌های راهیان نور، طرح سپاس (بازدید از خانواده‌ ها شهدا) تأکید و اظهار کرد: از مجموعه ۲۰ جلدی خاطرات شهدای کرمان تاکنون تنها ۶ جلد به چاپ رسیده و برای هر جلد ۲۵۰ میلیون تومان هزینه می‌ شود.

سعید ایرانمنش، از تدارک ویژه برنامه‌ هایی برای ۲۲ اسفند، روز بزرگداشت شهدا خبر داد و تصریح کرد: از سازمان‌ های برتر در حوزه ایثار و شهادت نیز تجلیل می‌ شود.

محمود مهدوی فرد، مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز تأکید کرد: دستگاه‌ ها چاپ حداقل یک کتاب در حوزه دفاع مقدس را دستور کار قرار دهند.

وی افزود: از مجموع دستگاه‌ های استان بر اساس آنچه در سامانه مربوطه ثبت است، ۱۱۲ دستگاه در حوزه ایثار و شهادت حضور فعال داشتند، که دانشگاه پیام‌ نور، هلال احمر، قرارگاه منطقه‌ ای جنوب شرق ارتش، دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و .. از جمله این دستگاه‌ ها هستند.

محمدرضا حسنی‌ سعدی مدیر گلزار شهدای کرمان نیز، ابراز داشت: در چهار ماهه اخیر دانش‌ آموزان ۲۴۱ مدرسه در گلزار شهدا حضور یافتند و ۱۶ هزار و ۷۰۰ دانش‌ آموز از روایتگری و برنامه‌ های فرهنگی گلزار شهدا استفاده کرده و خود نیز در این برنامه‌ ها مشارکت داده شدند.

وی از آماده‌ سازی و تدوین مجموعه‌ ای مشتمل بر ۷۲ خاطره منقول از حاج قاسم سلیمانی در یادواره های شهدا و... خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در چند ماه اخیر ۱۶ هزار و ۴۷ نفر زائر در محدوده گلزار شهدا اسکان داده شده است، برای ایام نوروز نیاز بیشتری به اسکان وجود دارد، که حداقل باید چند چادر گروهی تحویل گلزار و تجهیز و نصب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha