پوشش یکصد و ۱۸ هزار خانوار کرمانی توسط کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان، از فعالیت ۳۷ اداره اجرایی این نهاد انقلابی و پوشش ۱۱۸ هزار خانوار توسط این نهاد در سراسر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ نشست استاندار کرمان با مدیر کل، معاونان و مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره) به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) در این از فعالیت ۳۷ اداره اجرایی این نهاد انقلابی و پوشش ۱۱۸ هزار خانوار در سراسر استان نام برد و گفت: طی سال‌ های گذشته ۲ هزار خانوار از مددجویان کمیته امداد خودکفا شدند.

ناصر عسکری نژاد، بیان کرد: یکصد و ۱۱ هزار خانوار مستمری بگیر کمیته امداد هستند و مابقی خدمات تک و یا چند خدمتی این نهاد را دریافت می‌ کنند.

وی افزود: ۴۴ درصد مددجویان کمیته امداد کرمان با توجه به وسعت محرومیت در جنوب استان، ۱۸ درصد در شرق و ۳۸ درصد در شمال استان خدمات دریافت می‌ کنند.

مدیر کل کمیته امداد کرمان از خدمت‌ رسانی این مجموعه در دو حوزه معیشتی و حمایتی نیازمندان، توانمندسازی و کاهش فقر، عنوان کرد: طی سال جاری تاکنون، یک هزار و ۷۸ میلیارد تومان کمک معیشت پرداخت داشته‌ ایم.

عسکری نژاد، خاطرنشان کرد: در راستای صیانت از خانواده، ۴ هزار و ۳۵۹ مورد پرداخت جهیزیه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان داشتیم و همچنین به تعداد ۶ هزار و ‌۵۱ مورد تامین ‌لوازم ضروری با ۱۷ میلیارد تومان انجام شده است.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۶۱ میلیارد تومان پرداخت وام ضروری برای ۱۳ هزار نفر از محل صندوق قرص‌ الحسنه امداد ولایت و کمک به تامین سلامت و ارتقای شاخص‌ های بهداشتی با هزینه‌ کرد ۱۹ میلیارد تومان به ویژه ور حاشیه شهرها، داشته ایم.

این مقام مسئول، با بیان اینکه ۹۳ درصد طرح‌ های اشتغال کمیته امداد از پایداری برخوردار هستند، ابراز داشت: ۲۲ هزار و ۴۰ نفر شغل با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری توسط کمیته امداد محقق شده است.

عسکری نژاد، اظهار داشت: افتتاح ۲ هزار و ۱۱۳ واحد مسکونی و ۲ هزار و ۵۴۷ مورد تعمیرات و احداث برای مددجویان کمیته امداد انجام شده است.

استاندار کرمان نیز در این دیدار اظهار داشت: کمیته امداد مجموعه پرخیر و برکتی است که رسالت مهم رسیدگی و دستگیری از محرومان را به عهده دارد.

محمد مهدی فداکار، اطلاع‌ رسانی مستمر از اقدامات مهم کمیته امداد را مورد تاکید قرار داد و گفت: این اطلاع‌ رسانی، شفاف‌ سازی از هزینه‌ کردها و کمک‌ های مردمی نیز خواهد بود.

وی ابراز داشت: کمیته امداد در حوزه‌ های مهمی چون مسکن، اشتغالزایی، درمان مددجویان به خوبی وارد شده و کار بزرگی انجام داده است.

استاندار کرمان، با اشاره به طرح‌ های اشتغالزایی و توانمندسازی کمیته امداد، عنوان کرد: مهمترین توانمندسازی آموزش است که در حوزه‌ های مهارتی و غیره می‌ تواند انجام گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha