آغاز به کار ستاد خدمات سفر استان کرمان/ افزایش ۲۰ درصدی مسافران نوروزی در استان

با حضور استاندار، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و سایر مسئولین، در آستانه اولین روز بهار، ستاد خدمات سفر استان کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ با حضور استاندار، معاون عمرانی استاندار، مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، مدیر عامل هلال احمر و سایر مسئولین، فعالیت رسمی ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان در محل پارک مسافر شهر کرمان آغاز به کار کرد.

استاندار کرمان در آئین افتتاحیه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان کرمان، گفت: با اشاره به اینکه در نوروز ۱۴۰۲ بهار طبیعت و بهار قرآن با یکدیگر تقارن پیدا کرده‌ اند، امیدواریم موجب خیر و برکت برای همگان باشد.

محمد مهدی فداکار، افزود: طی تعطیلات نوروز برخی از دستگاه‌ های اجرایی مانند میراث‌ فرهنگی، هلال احمر، اورژانس، پلیس، راهنمایی و رانندگی و... به صورت مستقیم با مسافران نوروزی در ارتباط هستند و برخی دستگاه های دیگر نیز باید این دستگاه‌ ها را به صورت غیر مستقیم حمایت کنند.

وی تاکید کرد: ورودی‌ های استان، پیشانی کرمان به شمار می‌ روند و نخستین برخورد با مسافران در این محل انجام می‌ شود.

استاندار کرمان، تصریح کرد: اقلام تبلیغاتی برای معرفی اماکن تاریخی، مساجد و مرقد مطهر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین نقشه‌ هایی برای راهنمایی مسافران برای سوق دادن آنها به محل‌ های اسکان در ورودی‌ های استان توزیع شود.

فداکار، اظهار داشت: در کنار مهیا بودن مراکز اقامتی شامل هتل، هتل‌ آپارتمان و خانه‌ های بومگردی، ۳۰۰ مدرسه نیز برای اسکان مسافران نوروزی آماده شده که مسافران می‌ توانند از آنها استفاده کنند.

وی، با بیان اینکه نوروز ۱۴۰۲ مسافران زیادی وارد استان کرمان خواهند شد، خاطرنشان کرد: این پیش‌ بینی بر اساس آمار ارائه شده به ستاد مرکزی خدمات سفر ارائه شده است.

استاندار کرمان، گفت: باید تلاش کنیم سفری ایمن برای مسافران و گردشگران ورودی به کرمان فراهم کنیم، که در این زمینه رسانه ها می تواند کمک کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این مراسم از حضور مسافران نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری در این استان خبر داد و گفت: تاکنون نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش ورود مسافر به استان را داشته‌ ایم.

فریدون فعالی با بیان اینکه هیچ مشکلی در زمینه اقامت مسافران نوروزی نداریم، افزود: تمامی مراکز اقامتی استان کرمان همچون هتل، مهمانپذیر، پانسیون، خوابگاه، اقامتگاه بومگردی، خانه مسافر و همچنین مدارس این استان آمادگی لازم را برای اقامت مسافران نوروزی دارند.

وی؛ به کتاب الکترونیکی"دل عالم" که تمامی مشخصات و اطلاعات جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان کرمان را در خود جای می‌ دهد اشاره و تصریح کرد: این کتابچه که به هشت زبان دنیا ترجمه شده را می توان با دریافت کیوآرکد بارگذاری کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: تمامی سایت های گردشگری و همچنین اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر آماده حضور مسافران نوروزی در استان کرمان هستند.

معاون میراث‌ فرهنگی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان نیز از افزایش ساعت کار موزه‌ ها و اماکن تاریخی این استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ و ماه رمضان خبر داد.

مجتبی شفیعی با اشاره به تقارن نوروز ١٤٠٢ با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: برای استفاده بیشتر مسافران نوروزی از موزه‌ ها و اماکن تاریخی و فرهنگی این استان ساعت کار این اماکن از ساعت ١٠ تا ۲۲ تعیین شده است.

وی تصریح کرد: موزه‌ ها و اماکن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش این اداره‌ کل از ٢٥ اسفندماه ۱۴۰۱ پذیرای مسافران نوروزی است و استان کرمان دارای بیش از ۲۰ موزه مشارکتی و غیرمشارکتی است، که در ایام نوروز بیشترین تعداد بازدید کننده را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha