برنامه‌ های فرهنگی هنری با رویکرد تحولی اجرا شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه رویکرد تحولی برای اجرای برنامه‌ های فرهنگی هنری در دستور کار است، گفت: عدالت فرهنگی، هویت فرهنگی و اقتصاد فرهنگ و هنر از موضوعاتی است که با جدیت در استان پیگیری می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی، در دیدار مدیران فرهنگی، هنری و رسانه‌ ای استان کرمان با امام جمعه کرمان که به مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی انجام شد، ضمن گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی و یاد شهید آوینی، بیان کرد: در سال گذشته تلاش بر این بود که برنامه‌ های فرهنگی هنری با رویکرد تحولی اجرا شود.

وی افزود: این رویکرد در سال جاری نیز مورد توجه بوده؛ همچنین عدالت فرهنگی، هویت فرهنگی، اقتصاد فرهنگ و هنر در دستور کار است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌ هایی که در سال گذشته با رویکرد تحولی و در راستای عدالت فرهنگی و اشتغالزایی انجام شد؛ اجرای طرح رایگان هنر بود که قریب به ۲ هزار نفر در استان کرمان از این آموزش‌ ها بهره‌ مند شدند.

محسن روحی، تکمیل و افتتاح طرح های فرهنگی هنری از جمله افتتاح تالار بزرگ فرهنگ و هنر کرمان را از جمله اقدامات انجام شده یک سال گذشته برشمرد و گفت: افتتاح این تالار سرانه فاخر فرهنگی و هنری استان را بالا برد، در سال جاری نیز موضوعاتی در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر در حال برنامه‌ ریزی است.

وی با تأکید بر ضرورت همراهی و هم‌ افزایی در حوزه فرهنگ و هنر، تصریح کرد: امیدواریم هر سال بتوانیم با همراهی برای رسیدن به اهدافی که در حوزه فرهنگی هنری مشخص کرده‌ ایم گام‌ های جدی برداریم.

حجت‌ الاسلام غلامحسین حقانی، مدیر کل سازمان تبلیعات اسلامی استان کرمان نیز با اشاره به فرمایشات "مقام معظم رهبری" در حوزه تبلغ اصیل و تاکید معظم‌ له بر تلفیق کار تبلیغی و مسائل هنری، اظهار داشت: آثار و برکات این تلفیق بسیار زیاد بوده است؛ که پویش‌ های روزه اولی، جشن فرشته‌ ها و... از جمله اقداماتی است که با رویکرد هنری اجرا شده و نتیجه آن در جامعه مشخص است؛ لذا هم‌ افزایی در عرصه فرهنگ و هنر ضروری است.

مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری کرمان در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ های یک سال گذشته حوزه هنری پرداخت و گفت: سال گذشته با همکاری و هم‌ افزایی نهادهای مختلف از جمله اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان تبلیغات، بسیج رسانه و... اقدامات متعددی در حوزه‌ها و قالب‌های متنوع انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: نصب سردیس سردار سلیمانی در فرودگاه‌ کرمان، تشکیل یک موکب هنری برای ارائه خدمت فرهنگی هنری به مردم، برگزاری شب شعر دولخ پس از سه سال تعطیلی، نقش‌ آفرینی هنرمندان در ۱۳ آبان‌ماه، اجرای ۲۹ برنامه زنده ۱:۲۰ از مزار شهید سلیمانی، برگزاری برنامه روایت حبیب، تولید نماهنگ همین مردم مبتنی بر زیست و هویت کرمانی و ... از جمله این اقدامات است.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha