اکتشاف ۷ درصد از مساحت کشور توسط شرکت ملی مس ایران

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: ۷ درصد مساحت کشور را اکتشاف کرده‌ ایم و ۱۰ میلیارد تن ماده معدنی کشف شده داریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در دیدار رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با دکتر محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در خصوص طرح‌ های توسعه‌ ای این شرکت در استان کرمان، با هدف رشد تولید، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی بحث و گفتگو شد.

استاندار کرمان در این دیدار گفت: مس نماد صنعت استان کرمان است و در راستای طرح‌ های توسعه‌ ای مانند دره‌ زار و درآلو، پیگیری‌ های متعدد را انجام دادیم.

محمد مهدی فداکار، ادامه داد: برای کشور، استان و صنعت، توسعه فعالیت‌ های مس مهم است. تمام توان خودمان را در ماه‌ های گذشته برای شرکت گذاشته‌ ایم.

وی ابراز داشت: ما هم به دنبال توسعه و استفاده از ظرفیت‌ های موجود هستیم، همه زنجیره‌ های توسعه در مس فراهم است.

اکتشاف ۷ درصد از مساحت کشور توسط شرکت ملی مس ایران


علی رستمی مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران نیز با اعلام خبر خوش به نتیجه رسیدن تامین آب پروژه درآلو با همت استاندار کرمان گفت: آب دهانه تونل تحویل پروژه شده و امیدواریم تا خرداد ماه نیز آب سد به پروژه برسد.

وی گفت: ۷ درصد مساحت کشور را اکتشاف کرده‌ ایم و ۱۰ میلیارد تن ماده معدنی کشف شده داریم. شرکت مس رتبه پنجم جهانی را در ذخایر دارد، اما در تولید کاتد رتبه ۱۸ تا ۱۷ را دارد که در نظر دارد این تولید را ارتقا دهد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه امسال ۳۰۰ هزار متر حفاری در هدفگذاری شرکت قرار دارد، تولید کنسانتره مس را یک میلیون و ۲۳۷ هزار تن و تولید کاتد را بیش از ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد.

رستمی به رکوردهای شرکت مس در استخراج و تولید کنسانتره و مولیبدن اشاره کرد و از نهضت پیشرفت و تحول صنعت مس ایران نام برد و گفت: احداث ۸ کارخانه تغلیظ را در دستور کار داریم.

مجید هدایتی رئیس هیأت مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در خصوص این طرح‌ ها خاطرنشان کرد: راه‌ اندازی ۸ کارخانه تغلیظ، ما را به افزایش ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کنسانتره می‌ رساند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha