تامین ۴ درصد هزینه‌ مهاجران مقیم کرمان توسط سازمان‌ های بین‌ المللی

استاندار کرمان در دیدار سفرای فرانسه، اتریش و سوئیس و دبیر سفارت بلغارستان؛ با بیان اینکه ۴ درصد نیاز اتباع خارجی مقیم کرمان را سازمان‌ های بین‌ المللی کمک می‌ کنند، اظهار داشت: توقع حداقلی این است که در حوزه آموزش به این افراد کمک شود تا بتوانند افراد مفیدی باشند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ صبح امروز ۱۹ اردیبهشت ماه، سفرای کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس و دبیر سفارت بلغارستان به منظور توسعه همکاری‌ ها در راستای حمایت و پشتیبانی از پناهندگان و مهاجرین خارجی به کرمان سفر کردند.

"ولف دیتریش هایم، سفیر کشور اتریش؛ "نیکلاس روش، سفیر کشور فرانسه"؛ "نادین اولیویری لوزانو، سفیر کشور سوئیس" و "جورجی هاشف، دبیر سفارت بلغارستان" که به منظور توسعه همکاری‌ ها در راستای حمایت و پشتیبانی از پناهندگان و مهاجرین خارجی به کرمان سفر کردند، صبح امروز با حضور در دفتر استاندار کرمان با دکتر محمد مهدی فداکار دیدار و گفتگو کردند.

استاندار کرمان در این دیدار با عرض خیرمقدم و خوش‌ آمد به سفرای کشورهای فرانسه، اتریش و سوئیس و دبیر سفارت بلغارستان، گفت: کرمان بزرگترین استان کشور ایران با سه و نیم میلیون نفر جمعیت است، ظرفیت‌ های اقتصادی و تاریخی زیادی دارد و در حوزه معدنی نیز به سنگ‌ آهن و مس شهره است.

محمد مهدی فداکار بیان کرد: صنعت استان کرمان هم عمدتا معدن پایه است و در حوزه کشاورزی هم سه گروه محصول پسته، خرما و محصولات جالیزی عمدتا صادرات محور دارد؛ که تنوع آب و هوایی استان زمینه تولید آنها را ایجاد کرده است.

وی ابراز داشت: در حوزه صنایع دستی، "قالی" تولید برجسته استان کرمان است و ۷ اثر ثبت جهانی و ۷۰۰ اثر ثبت ملی گردشگری استان کرمان را متمایز کرده، در حالی که استان فارس یک اثر ثبت جهانی دارد.

استاندار کرمان؛ با اشاره به اینکه اتباع خارجی مقیم کرمان، عمدتا افاغنه هستند، ادامه داد: اتباع خارجی ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را تشکیل می‌ دهند و این مسئله فشار زیادی را برای خدمات‌ دهی از امکانات و کالا به استان وارد می‌ کند، البته شرایط کشور افغانستان و گرفتاری‌های آنها را کاملا درک می‌ کنیم.

فداکار تصریح کرد: از مجموع ۳۵۰ هزار نفر تبعه خارجی ساکن استان کرمان تنها ۱۰ هزار نفر در مهمانشهرها سکونت دارند، ۲۷ هزار دانش‌ آموز اتباع نیز در مدارس مشغول به تحصیل هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب افراد فاقد مجوز رسمی نیز از تحصیل بهره‌ مند می‌ شوند.

وی با بیان اینکه ۴ درصد نیاز اتباع خارجی مقیم کرمان را سازمان‌ های بین‌ الملل کمک می‌کنند، اظهار داشت: توقع حداقلی این است که در حوزه آموزش به این افراد کمک شود تا بتوانند افراد مفیدی باشند.

استاندار کرمان، افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز خدمات متعدد و عمدتا رایگان به اتباع خارجی و افاغنه به دلیل نداشتن بیمه و وضعیت مالی آنها ارائه می‌ شود، ضمن اینکه فرصت‌ های شغلی خوبی نیز اشغال کرده‌ اند.

فداکار ابراز داشت: طبیعی است که این میزان جمعیت اتباع خارجی، مشکلاتی را برای استان از جمله جرائم به ویژه توسط اتباع غیرمجاز دارد و به واسطه قرارگیری استان کرمان در مسیر ترانزیتی، شاهد تصادفات جاده‌ای سختی هم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: احداث و تجهیز مدارس اتباع خارجی نیز علاوه بر واحدهای آموزشی فعلی در حال انجام است، جمهوری اسلامی ایران خدمات را به پناهندگان ارائه می‌ دهد، اما برای پاسخگویی به نیاز این افراد به ۵۰ مدرسه نیاز داریم.

استاندار کرمان، ایجاد تسهیلات بهداشتی و زایمان را از دیگر نیازهای پوشش اتباع خارجی دانست و عنوان کرد: تقویت زیرساخت‌ های بهداشتی، ورزشی و آموزشی در مهمانشهرها یک ضرورت است.

فداکار بیان کرد: کمک‌ های معیشتی موردی به این افراد خوب است، اما تامین زیرساخت‌ ها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با اشار به نوسازی و جابجایی مهمانشهر رفسنجان، خاطرنشان کرد: تجهیز مهمانشهر به دوربین و امکانات زیرساختی یک ضرورت است، که باید از سوی سازمان‌ های بین‌ المللی به آن کمک شود.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha