کرمانی ها از جوار مرقد «سردار دلها» به استقبال جشنواره شعر رضوی رفتند

بیست‌ و هشتمین جشنواره «شعر رضوی» از جوار مرقد «شهید حاج قاسم سلیمانی» در گلزار شهدای کرمان و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شاعران و مسئولین آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ آیین افتتاحیه بیست‌ و هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان امروز، ۲۲ اردیبهشت‌ ماه با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و جمعی از شاعران استان و کشور، از جوار مزار شهید سپهبد حاج «قاسم‌ سلیمانی» سیدالشهدای جبهه مقاومت در گلزار شهدای مقدس کرمان آغاز به‌کار کرد.

محسن روحی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در حاشیه این آیین، با بیان اینکه امسال بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر امام رضا (ع) به میزبانی کرمان برگزار می‌ شود، اظهار داشت: قدمت این جشنواره در کرمان از قدمت جشنواره بین المللی امام رضا(ع) بیشتر است.

وی افزود: امسال به توجه به ارزیابی‌ هایی که از جشنواره‌ های گزشته انجام شده است، تلاش کردیم که اگر نقص‌ هایی در برگزاری جشنواره‌ های قبل وجود داشته برطرف شود و یکی از ویژگی‌ های مهم این جشنواره مردمی کردن آن است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به جزئیات برنامه‌ های بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در کرمان، بیان کرد: شب قبل در گلزار شهدای کرمان برنامه شعرخوانی شاعران را با حضور مردم داشتیم، که بسیار مورد توجه قرار گرفت و مراسم افتتاحیه این جشنواره صبح امروز در محل گلزار شهدای بین‌المللی کرمان برگزار شد.

روحی، با بیان اینکه عصر امروز مراسم شعرخوانی و عرض ارادت به مقام نورانی امام رضا(ع) در محل حسینیه مرحوم حاج ماشاءالله خدادادپور برگزار می‌ شود، تصریح کرد: برگزاری مراسم نشست تخصصی شعر با حضور اساتید مهمان و اساتید دانشگاه فردا صبح در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در برنامه است.

وی؛ از برگزاری مراسم اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان خبر داد و گفت: مراسم شعرخوانی رضوی نیز در شهرستان رفسنجان در برنامه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، با اشاره به اینکه تلاش شده که برنامه‌ های امسال از قالب سخنرانی‌ ها خارج شده و بیشتر به شعرخوانی بپردازیم، بیان کرد: در برنامه‌ های متعدد علاوه بر شاعران برجسته کرمان از حضور دیگر شاعران و هنرمندان نیز استفاده می‌ شود و امیدوار هستیم که افتخار نوکری امام رضا(ع) در حوزه فرهنگ را به بهترین نحو انجام دهیم.

روحی با بیان اینکه امسال دو بخش دیگر هم به این جشنواره اضافه شده، گفت: بخش خادم الرضا حاج قاسم سلمیانی و بخش بین المللی با حضور شاعرانی از کشورهای فارسی زبان به بیست و هشتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از هزار و ۱۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده که بیش از ۱۰۰ اثر آن از شاعران فارسی زبان دیگر کشورها است، بیان کرد: بخش ویژه شاعران خارجی در یکی از کشورهای همسایه و به احتمال زیاد افغانستان برگزار می‌ شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه در این جشنواره در بخش‌ های مختلفی از شاعران تقدیر می‌ شود، گفت: تلاش شده که امسال حجم جوایز نسبت به سال‌ های قبل افزایش داشته باشد و امیدوار هستیم که با همکاری بنیاد امام رضا(ع)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و استانداری بتوانیم جشنواره متفاوتی را نسبت به سال‌ های قبل داشته باشیم.

کرمانی ها از جوار مرقد «سردار دلها» به استقبال جشنواره شعر رضوی رفتند

شایان ذکر است؛ بیست‌ و هشتمین جشنواره شعر رضوی با هدف ترویج فرهنگ و معارف رضوی با حضوری شاعرانی از سراسر کشور به میزبانی استان کرمان در حال برگزاری است و مراسم اختتامیه آن نیز روز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ ماه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار می‌ شود.

برگزاری محفل شعرخوانی با حضور شاعران کشور و استان در حسینیه حاج ماشاءالله خدادادپور در روز جمعه ۲۲ اردیبهشت‌ ماه ساعت ۱۹، برگزاری نشست تخصصی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت‌ ماه ساعت ۹ صبح و برگزاری نشست شعرخوانی با حضور تعدادی از مهمانان و شاعران استانی و کشوری در روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ‌در شهرستان رفسنجان از جمله برنامه‌ های جانبی بیست‌ و هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان است.

شعرخوانی شاعران منتخب این دوره از جشنواره نیز شامگاه ۲۱ اردیبهشت‌ ماه در جمع زائران گلزار شهدای کرمان و در قالب بخش ویژه جشنواره (خادم الرضایی حاج قاسم) برگزار شد.

کرمانی ها از جوار مرقد «سردار دلها» به استقبال جشنواره شعر رضوی رفتند

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha