لزوم فعال شدن ورزش هندبال در سراسر استان کرمان

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: هندبال، امروز محدود به شهر کرمان نیست؛ بلکه باید تعداد بیشتری از شهرستان‌ ها در این رشته ورزشی فعال شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ میثم پاریزی در مجمع انتخاباتی رئیس هیئت هندبال استان کرمان که با حضور علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون جمهوری اسلامی ایران و اعضای مجمع در محل هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حضار شرکت کننده در مجمع و تبریک به پوراسماعیلی، انتخاب وی به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت هندبال استان کرمان را تبریک گفت.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی هندبال استان کرمان، ظرفیت‌ هایی که دارد، اقداماتی که نیاز است عملیاتی شود و برنامه‌ هایی که باید به صورت مدون، سالیانه و با برنامه ریزی چهارساله پیگیری شود، این‌ها مطالب و مسائلی است که باید به ظرفیت فعلی هندبال کرمان کمک کند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان اظهار کرد: ما امروز هندبال استانمان را با دو تیم لیگ برتری آقایان و بانوان می‌ شناسیم، که جا دارد از عوامل آن تشکر و قدردانی کنم.

پاریزی تصریح کرد: انتظاراتی که از مجموعه عوامل هیئت هندبال استان کرمان داریم، این است؛ که تعداد بیشتری از شهرستان‌ها در رشته هندبال فعال شوند.

وی ابراز کرد: استان کرمان دارای ۲۳ شهرستان است، که البته تعداد شهرستان‌ ها در حال اضافه شدن هم هستند، پس رئیس هیئت باید به این امر دقت نظر داشته باشد و وقت بگذارد و در حقیقت نگاهش استانی باشد.

لزوم فعال شدن ورزش هندبال در سراسر استان کرمان

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، ادامه داد: چرا که هندبال، امروز محدود به شهر کرمان نیست؛ پس رئیس هیئت استان باید در بازدیدهایی که انجام می‌ شود، به شهرستان‌ ها سر بزند، از نزدیک آن‌ ها را رصد کند و این باعث می‌ شود، هندبال استان در بخش‌ های مختلف رشد کند.

پاریزی با اشاره به فعال کردن بخش‌ های دانش آموزی، دانشجویی و حوزه کارگری در این رشته ورزشی، عنوان کرد: همچنین شهرداری‌ ها این امکان را دارند، مقدماتی را در اختیار بگذارند که در حوزه همگانی کار انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: سالن هندبال تجلیِ کرمان به نوعی نوستالژی کسانی است که از قدیم هندبال بازی می‌ کردند یا به هندبال علاقه‌ مند بودند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان تصریح کرد: در گذشته کرمان دو تیم در لیگ برتر هندبال داشت، که شهرداری کرمان یکی از تیم‌ ها بود که رقابت این تیم‌ ها جذابیت خاصی را به وجود آورده بود.

پاریزی افزود: مستندات موجود نشان می‌ دهد؛ ورزش و جوانان اگر چه روی مجموعه تجلی هزینه‌ هایی هم داشته، اما مالکیتی ندارد و تا به امروز تلاش کردیم مجموعه حفظ شود.

وی ابراز امیدواری کرد: پوراسماعیلی رئیس جدید هیئت و همکارانشان با ارتباطاتی که با شهرداری دارند کاری کنند که این سالن ورزشی در مالکیت هندبال باقی بماند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، تصریح کرد: رئیس جدید هیئت باید بتواند در کنار برنامه ریزی هایی که سبب ساخت فضاهای جدید برای هندبال خواهد شد، با همکاری ارگان های ذیربط و بخش خصوصی بتواند زیرساخت های جدیدی ایجاد و فضاهایی را بوجود آورد.

پاریزی خاطرنشان ساخت: باید یک سالن اختصاصی مختص هندبال در کرمان وجود داشته باشد و شهرستان‌ ها نیز می‌توانند این برنامه ریزی را داشته باشند که یک فضای اختصاصی برای این رشته ورزشی آماده کنند.

وی، تغییر کاربری و بحث تجاری مجموعه امام علی را مهمترین کاری دانست که قرار است در حوزه ورزش و جوانان در استان انجام شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، اظهار داشت: مجموعه امام علی، مجموعه بسیار ثروتمندی است که تا امروز بلا استفاده مانده بود و اگر این کار به کمک مجموعه شهرداری انجام شود، ورزش استان تا مدت‌ ها از کمک‌های دولتی بی نیاز می‌ شود و درآمدی که از این مجموعه حاصل می‌ شود، می‌ تواند به راحتی هزینه هیئت‌ های ورزشی را پوشش دهد؛ جدای از اینکه فضای شهر را هم زیبا می‌ کند.

پاریزی افزود: ما از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان که ۲۳۰ میلیارد تومان برای توسعه ورزشی شهرستان‌ های استان بوده، ۳۰ میلیارد تومان برای بهسازی مجموعه امام علی در نظر گرفتیم، که اکنون مناقصه اش برگزار شده و به زودی کار بهسازی آن آغاز خواهد شد.

وی، استفاده هیئت هندبال از همه ظرفیت هایش به ویژه نیروی انسانی کارآمد، پیگیری راه اندازی لیگ‌ های شهرستان‌ ها و استان و مدنظر قرار دادن مجامع سالیانه را از اولویت‌های هیئت استان برشمرد و ابراز داشت: در مجمع سالیانه باید عملکرد فنی و مالی هیئت بررسی شود.

مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمان، با تشکر و قدردانی از خدمات نژادزمانی طی دوران سرپرستی اش، عنوان داشت: وی علی رغم تمام مشغله‌ ای که در حوزه معاونت جوانان داشتند، قبول زحمت کردند و مسئولیت سرپرستی را پذیرفتند که جا دارد از وی تشکر و قدردانی کنیم.

اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha