بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی در کرمان پایان یافت

بیست و هشتمین جشنواره بین‌ المللی شعر رضوی با حضور مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، استاندار کرمان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان و مردم با معرفی نفرات برگزیده و شعرخوانی برگزیدگان این جشنواره، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره بین‌ المللی شعر رضوی شنبه شب ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور استاندار کرمان، مسئولان و جمع گسترده مردم کرمان برگزار شد.

بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی در کرمان پایان یافت

ظرفیت خوب شعر و ادب در تبیین ابعاد شخصیتی امام رضا(ع)

مدیر عامل بنیاد بین‌ المللی امام رضا(ع) گفت: امام رضا(ع) زوایای مختلفی را برای جریان تبیین دارد، که کمتر روایت شده است و جریان شعر و ادب می‌ تواند در تبیین ابعاد وجودی ایشان به شدت پر فروغ باشد.

مرتضی سعیدی زاده، در آیین اختتامیه بیست‌ و هشتمین جشنواره شعر رضوی کرمان، بیان کرد: شهر کرمان و این جشنواره بیش از ۲۸ سال جریان شعر را در فضای کشور راهبری داده و مدیریت می‌کند.

وی، تبیین اسلام را وظیفه و رسالت دستگاه‌ های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: این تبیین به محکم شدن اراده مردم و مسئولان نظام در هماوردی تمدنی انقلاب اسلامی با جبهه کفر و نفاق می‌ انجامد.

مدیر عامل بنیاد بین‌ المللی امام رضا(ع) با بیان اینکه در شرایط کنونی جامعه نیاز داریم به‌ صورت جدی به جهاد تبیین بپردازیم، عنوان کرد: بنیاد بین‌ المللی امام رضا(ع) مأموریت خود را در جریان جهاد تبیین، گسترش و تحکیم نظام امامت و ولایت با محوریت علی‌ بن‌ موسی‌ الرضا(ع) تعریف کرده است.

بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی در کرمان پایان یافت

سعیدی زاده، ادامه داد: امام رضا(ع) در مدت ۲۰ سال امامت خود زوایای مختلفی را برای جریان تبیین دارد که کمتر به آن پرداخته شده است،سیره عبادی، تربیتی، اجتماعی، علمی و...امام رضا(ع) ابعاد مختلفی برای جریان تبیین دارد و جریان شعر و ادب می‌ تواند در تبیین ابعاد وجودی ایشان به شدت پر فروغ باشد.

وی به راه‌ اندازی دفتر شعر و ادبیات رضوی در بنیاد اشاره و بیان کرد: ادامه جریان تبیین نیازمند تلاش و همت همه ادبا، شعرا و جریان شعری و ادبی کشور است.

شایان ذکر است؛ استان کرمان به مدت دو روز میزبان برگزیدگان جشنواره رضوی از سراسر کشور بوده است و اختتامیه شامگاه ۲۳ اردیبهشت ماه در محل تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.

آثار رسیده به این دوره از جشنواره بین‌المللی شعر رضوی، تعداد یک هزار و ۳۰۰ مورد بوده‌ که ۹۰ اثر انتخاب و در نهایت ۱۲ اثر برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی در کرمان پایان یافت

اسامی منتخبان جشنواره شعر رضوی کرمان به شرح زیر است:

منتخبان بخش شایسته تقدیر:

قاسم بای از گلستان

طاهره‌سادات ملکی از قم

زهرا رسولی از خراسان رضوی

روزا رودینی از کرمان

الهه بیات مختاری از خراسان رضوی

رضا رحیمی عنبران از خراسان رضوی

بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی در کرمان پایان یافت

منتخبان بخش برگزیده:

آرش پورعلیزاده از گیلان

ایوب پرندآور از فارس

علیرضا دهرویه از مازندران

معصومه سادات‌شاکری از خراسان رضوی

عباس همتی از قزوین

منتخب برگزیده بخش ویژه(خادم‌ الرضایی حاج قاسم): محسن کاویانی از قم

بیست و هشتمین جشنواره شعر رضوی در کرمان پایان یافت

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha