پروژه های دارای چالش زیست محیطی پیگیری می شوند

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پروژه‌ هایی که توسط شرکت‌ های بزرگ در حال ساخت هستند، عموما مشکل زیست محیطی ندارند، افزود: پروژه‌ های خاص که دچار چالش شده‌ اند، توسط معاونت عمرانی استانداری پیگیری می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سومین جلسه شورای برنامه‌ ریزی و توسعه استان کرمان در سال ۱۴۰۲ بعد از ظهر امروز شنبه ۲۷ خرداد با حضور استاندار کرمان، معاونان عمرانی و توسعه مدیریت منابع استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان و سایر اعضا برگزار شد.

استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه پروژه‌ هایی که توسط شرکت‌ های بزرگ در حال ساخت هستند، عموما مشکل زیست محیطی ندارند، افزود: پروژه‌ های خاص که دچار چالش شده‌ اند، توسط معاونت عمرانی پیگیری می‌ شود.

فداکار با تاکید این مطلب که دستگاه‌ ها با سرمایه‌ گذاران به خوبی تعامل داشته باشند؛ تا موانع جهت سرمایه‌ گذاری در استان برطرف شود، بیان داشت: ارزیابی از دستگاه‌ های مختلف نیز از جلسات بعد به صورت مستمر ارائه شود.

وی؛ همچنین استفاده دو دانشگاه بزرگ استان از ظرفیت مولدسازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مانده اعتبارات تملک دارایی در حساب‌ ها نیز باید در جلسات گزارش شود، از طرف دیگر به دلیل محدودیت زمانی، دستگاه‌ ها هرچه زودتر نسبت به جذب اقدام کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه دستگاه‌ های اجرایی باید به پروژه‌ های بخش خصوصی کمک کنند؛ تا موانع تولید برطرف شود، عنوان کرد: از دیگر کارهای انجام شده استقرار پارک علم و فناوری در ساختمان قدیم معاونت عمرانی است که با حضور وزیر کشور گشایش می‌یابد.

فداکار بر همکاری بیشتر ایمیدرو در استان تاکید و تصریح کرد: همچنین مصوبه شرکت‌ ها در سفر را داریم؛ که شرکت‌ های استان باید همکاری بیشتر در این زمینه داشته باشند.

پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری توسط مدیران از طریق وزارتخانه ها

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه، ۱۰ برنامه در استان برای تحقق شعار سال به کمک دستگاه‌ ها برنامه‌ ریزی شده است، اظهار داشت: در برنامه سفر ریاست جمهوری به کرمان تاکید بر پیگیری مصوبات توسط مدیران را داشتند که از طریق وزارتخانه‌ های خود پیگیری کنند.

محمد رضا وحیدی افزود: کل اعتبار سفر ریاست جمهوری به مبلغ ۳۵ هزار و ۵۷۵ میلیارد تومان به تعداد ۲۹۳ پروژه است؛ که برای سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۱ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان لحاظ شده است‌.

وی؛ کل اعتبارات تملک دارایی‌ های سرمایه‌ ای استان کرمان را مبلغ ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد که مبلغ ۳ هزار و ۴۵۶ میلیارد تومان آن تخصیص پیدا کرده است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان کرمان خاطرنشان کرد: تخصیص نقدی استان مبلغ ۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان، تخصیص اسناد استان ۱۱۸ میلیارد تومان و جذب تخصیص اسناد استان ۵۱ میلیارد تومان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز، در خصوص پروژه‌ های بخش غیر دولتی پیشنهاد داد: تا براساس ارزش سرمایه‌ گذاری، شرکت‌ های بخش خصوصی دسته‌ بندی شوند و در صورت نیاز در جلسات، دستگاه‌ های اجرایی مساعت و همراهی کنند.

محمد رضا پورابراهیمی ابراز داشت: برخی پروژه‌ ها مشکل آب یا مسائل زیست محیطی دارند؛ که باید با ارائه روش یا راهکار توسط دستگاه‌ های اجرایی مشکلات آنها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر انجام پروژه‌ های تعریف شده، پروژه های جدید نیز در صورت امکان اضافه و در پروژه‌ های پیشران دیده شود.

استانداری کرمان

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha