کسب رتبه اول سرمایه‌ گذاری خارجی کشور توسط استان کرمان

استاندار کرمان گفت: در زمینه سرمایه‌ گذاری خارجی، استان کرمان در سال گذشته رتبه اول کشور را کسب کرد و این موفقیت در رشد توسعه اقتصادی شاخص بسیار مهمی محسوب می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان کرمان، با تاکید بر رصد تعهدات اشتغال دستگاه‌ های اجرایی در سال جاری، گفت: سال جاری نسبت به تعهدات سال گذشته عقب هستیم، که باید به آن توجه و بررسی شود.

وی با بیان این مطلب که بخشی از ریزش ها جهت ایجاد فرصت‌ های شغلی طبیعی است، بیان داشت: کرمان در بین ۶ استان برتر کشور از لحاظ خالص اشتغال قرار دارد و این درحالی است؛ که تعداد زیادی از استان‌ ها دارای رشد منفی بوده‌ اند، اما استان کرمان رشد مثبت داشته است.

استاندار کرمان با اشاره به اشتغال افراد دارای مدارک دیپلم به پایین، اظهار داشت: برخی مشاغل در شرکت‌ ها و کارخانه‌ ها، فقط با مدرک دیپلم به پایین پذیرش دارند و مشاغل پایداری نیز محسوب می‌ شوند.

فداکار، با اشاره به اینکه استان کرمان در زمینه سرمایه‌ گذاری خارجی در سال ۱۴۰۱، رتبه اول کشور را دارد، که در رشد توسعه اقتصادی شاخصه بسیار مهمی محسوب می‌ شود، عنوان کرد: در سال جاری نیز کوشش خواهیم کرد: رتبه استان در جایگاه مناسبی قرار گیرد.

وی، در خصوص پایین بودن میزان اشتغال زنان نسبت به مردان، خاطرنشان ساخت: بخشی از اشتغال در حوزه صنعت و کشاورزی بوده، که مردان بیشتر در حال فعالیت هستند، هرچند در زمینه کشاورزی زنان حضور داشته‌ اند، اما در سامانه ثبت نشده است. همچنین برخی از اشتغال‌ ها خانگی بوده که خانم‌ ها در آن سهیم هستند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha