ورزش دانش‌ آموزی مهمترین زیربنای ورزش قهرمانی کشور است

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور در مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر متوسطه اول سراسر کشور در رشته های کشتی آزاد و فرنگی و ورزش های زور خانه ای و کشتی پهلوانی در کرمان گفت: ورزش دانش‌ آموزی مهم‌ ترین زیرساخت و زیر بنای ورزش قهرمانی کشور است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین بابویی پس از ادای احترام به مقام شامخ شهید حاج قاسم سلیمانی؛ در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای به شهدای دانش آموز و معلم و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی به میزبانی خوب استان کرمان با وجود سرداران شهید در این استان بستر مناسب جهت ترویج مکتب شهید سلیمانی و شهدای مقاومت در کشور به ویژه جامعه دانش آموزی است.

وی افزود: ورزش دانش‌ آموزی، مهم‌ ترین زیرساخت و زیربنای ورزش قهرمانی کشور است و به همین منظور باید همه توان و پتانسیل ورزش کشور برای برگزاری و ارتقای سطح کیفی رویدادهای ورزش دانش‌ آموزی بسیج شده و مسابقات دانش آموزی در دو سال اخیر به نحو احسن در کشور در حال برگزاری است.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با اشاره به ارتباط پایدار وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در تقویت ورزش همگانی و قهرمانی دانش آموزی گفت: عدم توجه به ورزش دانش آموزی وضعیت ورزش قهرمانی کشور را ناپایدار خواهد کرد.

بابویی بیان کرد: کرمان با همه توان و ظرفیت‌ های درون سازمانی اداره‌ کل آموزش و پرورش و سایر سازمان‌ ها و با در اختیار داشتن نیروهای اجرایی توانمند میزبانی ارزنده ای برای این مسابقات بوده و شاهد برگزاری باشکوه این مسابقات در استان کرمان هستیم.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات دانش آموزی قهرمانی از ابتدای سال تحصیلی جدید در سطح مدارس کشور، تصریح کرد: در این مسابقات تیم های قهرمان در مدارس به مرحله منطقه ای در استان ها و پس از آن تیم های برتر مرحله کشوری و در نهایت به مسابقات خارج از کشور اعزام خواهند شد.

شایان ذکر است؛ مراسم افتتاحیه سی و نهمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول سراسر کشور گرامیداشت و یادواره شهدای مدرسه ثارالله شهرستان میانه و شهید شاخص مدافع امنیت کشور شهید روح الله عجمیان در رشته های کشتی آزاد، فرنگی، ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی با حضور حسین بابویی رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور، محمد مهدی فداکار استاندار، رضا رضایی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان و...در سالن ورزشی چند منظوره دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.

این مسابقات در رشته های کشتی فرنگی و آزاد و ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی از روز سه شنبه دهم مرداد ماه تا جمعه سیزدهم مردادماه جاری با حضور یکهزار و ۲۰۰ ورزشکار با شعار دانش آموز ورزشکار، دوستدار و حافظ محیط زیست در کرمان آغاز شد و امروز با اعلام نفرات برتر به کار خود پایان داد.

اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha