افتتاحیه طرح حامیم ۲ در دانشگاه شهید باهنر کرمان

طرح حامیم ۲ با حضور ۵۶۰ نفر از دانشجویان کل استان کرمان(منتخب از میان هزار و ۵۰۰ دانشجو در مرحله قبل) از ۲۱ تا ۲۶ مرداد به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور ۱۳ استاد کشوری در حال برگزاری است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در مراسم افتتاح طرح حامیم ۲ در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان، برگزاری دوره‌ های توانمندسازی را در راستای معرفت‌ افزایی، پرسشگری دانشجویان در فعالیت‌ های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی موثر دانست.

وی با اشاره به اینکه، فردای کشور در اختیار جوانان و دانشجویان فعلی است، افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی یک ظرفیت برای ارتقای توانمندی و آشنایی با مسائل است.

استاندار کرمان ابراز داشت: در جنگ شناختی دشمن‌ با چند نکته کوتاه می‌توان به جبهه انقلاب کمک کرد که اولین آن داشتن اطلاعات نسبت به وقایعی است؛ که در جامعه رخ می‌دهد.

فداکار افزود: دوره تحصیل و دانشجویی، فرصت چند ساله خوبی برای تجربه و پرسش‌ گری در مسائل است؛ که به واسطه آن مطالعه و تحقیق کرد و تجربه‌های مفیدی به دست آورد.

وی ادامه داد: آماده‌ ایم تا در نشستی با شرکت‌ کنندگان دوره، مسائل و دغدغه‌ آنها و نگاه بخش عمومی را به اتفاقات جامعه بشنویم. شما انگیزه دفاع از نظام را دارید و باید به علم و معرفت مسلح شوید.

افتتاحیه طرح حامیم ۲ در دانشگاه شهید باهنر کرمان

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، در این مراسم گفت: طرح حامیم ۲ با عنوان حلقه‌ های میانی از تبار سلیمانی و دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی به مدت یک هفته به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد؛ که امیدواریم این دورهای توانمندسازی، بتواند در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی مثمر ثمر واقع گردد.

اکبری‌ فرد، با بیان اینکه ارتباط خوب و سازنده مردم با حاکمان، یکی از ویژگی‌ های جامعه اسلامی است، اظهار داشت: طرح حامیم این هدف را با استفاده از حلقه‌ های میانی دنبال می‌ کند.

وی با تقدیر از نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در دانشگاه‌ های استان کرمان افزود: طرح حامیم اهداف بسیار خوبی را دنبال می‌ کند؛ که به مدت یک هفته در دانشگاه بین‌ المللی شهید باهنر کرمان برگزار می‌ شود.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه این دانشگاه به همت یک فرد خیر و نیکوکار در سال ۴۹ ساخته شده است، تصریح کرد: امروز این دانشگاه دستاوردهای بزرگی برای کشور داشته و دانشجویان بزرگی را تربیت کرده که نشان از نگاه ملی مرحوم افضلی‌ پور و همسر خیراندیش ایشان دارد.

اکبری فرد؛ به ظرفیت‌ ها و پتانسیل های مراکز آموزش عالی وزارت عتف در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با وجود نخبگان استان می‌ توان از این ظرفیت‌ ها در پیشبرد اهداف علمی و توانمندسازی دانشجویان استفاده نمود.

افتتاحیه طرح حامیم ۲ در دانشگاه شهید باهنر کرمان

حجت‌ الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی نمونه بارز انسانی است؛ که در مکتب اسلامی در کشور پرورش یافت و امروز یک شخصیت جهانی است؛ که دنیا به او افتخار می‌ کند.

وی با بیان اینکه جوانان باید عوامل موفقیت شهید سلیمانی را بررسی و پیگیری کنند، گفت: نگاه شهید سلیمانی جهانی بود و اگر جوان ما آینده‌ نگری داشته باشد، قطعاً موفقیت‌ های او نیز جهانی است.

امام جمعه کرمان گفت: جوانی بهترین شرایط و مهمترین مقطع زندگی انسان است؛ که باید از این فرصت در مسیر بندگی خداوند استفاده کرد.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه انسان در مابقی عمر خود کمتر این ظرفیت را دارد که پرانرژی فعالیت داشته باشد، ابراز داشت: دنیا به تعداد و کیفیت نیروی جوان خود افتخار می‌ کند و اقتدار یک کشور به نیروی جوان تحصیل کرده آن بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه جغرافیای یک کشور، یک اصل اقتدار است که امروزه در دنیا از این موقعیت به‌ عنوان مولفه قدرت بهره‌ گیری می‌ شود، افزود: ارتباط حاکمیت با جمعیت از دیگر مولفه‌ های قدرت کشورها است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ با بیان اینکه هر تحولی که قرار است اتفاق بیفتد بستگی به چند رکن دارد و یکی از ارکان مهم وجود نقشه راه است، اظهار داشت: ابزار و هزینه‌ های لازم نیز برای ایجاد تحول لازم است؛ اما همه این رکن‌ ها با وجود نیروی انسانی جوان، بانشاط، باسواد، با انگیزه و با برنامه اتفاق می‌ افتد.

افتتاحیه طرح حامیم ۲ در دانشگاه شهید باهنر کرمان

حجت‌ الاسلام محمد صباحی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ های استان کرمان با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و اشاره به طرح حامیم، اظهار داشت: این طرح در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و دارای ۴ محور کلیدی شامل عظمت حادثه انقلاب، عظمت راه انقلاب، عظمت چشم‌ انداز و نقش نیروی جوان و متعهد است.

وی با اشاره به ریشه نام‌ گذاری این طرح افزود: نام این طرح از عبارت حلقه‌ های میانی گرفته شده که این جوانان متعهد و انقلاب حلقه واسطه این زنجیره هستند.

افتتاحیه طرح حامیم ۲ در دانشگاه شهید باهنر کرمان

حجت‌ الاسلام عرب، دبیر اجرایی برگزاری طرح حامیم ۲ نیز با تشریح عملکرد طرح حامیم یک ادامه داد: مرحله اول این طرح سال گذشته و به‌صورت کشوری با حضور ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان کل کشور که ۱۵۰۰ نفر از این جمعیت را دانشجویان استان کرمان تشکیل می‌ دادند، برگزار شد و استان کرمان رتبه ۳ کشوری را نیز در این دوره کسب کرد.

وی اظهار کرد: امسال طرح حامیم دو را در استان کرمان با حضور ۵۶۰ نفر از دانشجویان کل استان کرمان برگزار می‌ شود؛ که ۳۸۰ نفر از آنان را خواهران و ۱۸۰ نفر هم از برادران تشکیل می‌ دهند؛ که این دانشجویان از بین ۱۵۰۰ نفر دانشجویان مرحله قبل انتخاب شده‌ اند.

افتتاحیه طرح حامیم ۲ در دانشگاه شهید باهنر کرمان

گفتنی است؛ طرح حامیم ۲ با حضور ۵۶۰ نفر از دانشجویان کل استان کرمان(منتخب از میان ۱۵۰۰ دانشجو در مرحله قبل) از ۲۱ تا ۲۶ مرداد به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌ شود.

شرکت کنندگان این دوره از حضور ۱۳ استاد از سراسر کشور در قالب دروس معارف و نشست‌ های سیاسی، کارگاه‌ های مهارتی، اردوهای فرهنگی و دیگر برنامه‌ ها استفاده می‌ برند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha