فعالسازی بیش از ۳۰ واحد تولیدی راکد در استان کرمان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، گفت: برنامه فعالسازی ۳۰ واحد تولیدی در شمال استان و ۱۸ واحد برای جنوب استان را پیگیری و پایش می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی حسینی‌ نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به برنامه برای فعالسازی ۳۰ واحد غیر فعال استان گفت: در حوزه احیای واحدهای راکد امسال ۲۵.۳ درصد، واحدهای فعال و نیمه فعال جهادکشاورزی ۳۰ درصد و تکمیل زنجیره ارزش افزوده ۶۱ درصد پیشرفت داشتیم.

وی افزود: برنامه فعالسازی ۳۰ واحد تولیدی در شمال استان و ۱۸ واحد برای جنوب استان را پیگیری و پایش می‌ کنیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: ۳۴۳ واحد تولیدی استان کرمان به عنوان راکد شناخته می‌ شوند؛ که از این میزان ۷۸ واحد قابل احیاست و مابقی را به دلایل مختلف نمی‌ توان احیا کرد. در صورت برگرداندن این ۸۷ واحد تولیدی به چرخه برای یک هزار و ۷۰۰ نفر اشتغالزایی می‌ کنیم.

حسینی نژاد عنوان کرد: مهمترین مشکلات واحدهای غیرفعال و نیمه راکد استان کرمان نقدینگی و تقاضای بازار است؛ که باید بازار آنها را در استان ایجاد کنیم و عامل دیگر پرداخت تسهیلات است.

استاندار کرمان نیز ضمن جمع بندی مباحث با اشاره به عملکرد دستگاه‌ های اجرایی در مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور به کرمان عنوان کرد: تعهدات دستگاه‌ های اجرایی در سفر رئیس جمهور به استان نباید بر زمین بماند و از طریق وزارتخانه‌ های مربوطه باید پیگیر آن باشند.
محمد مهدی فداکار اظهار داشت: تعهدات صنایع در مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمان ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان است؛ که ۷۰۰ میلیارد تومان آن تنها برای آب است. شرکت‌ ها در تامین آب تعهداتی داشتند که البته سازمان مجری به شرکت آب نیرو تغییر کرد، اما واحدهای صنعتی سهم آب خود را پرداخت می‌ کنند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در حال انجام تعهدات اش است، وزارت نفت هم در پرداخت مشکلی ندارد و اعلام کرده که تعهدات اش را به صورت یکجا می‌ پردازد و ما باید به این وزارتخانه صورت وضعیت بدهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha