کرمان و اندونزی خواهر خوانده می شوند

سفیر اندونزی در دیدار با استاندار کرمان، با اشاره به همکاری‌ های دو جانبه‌ ای که بین اندونزی و استان کرمان است، گفت: برای گسترش روابط و عقد قرارداد خواهر خواندگی بین استان کرمان و یکی از استان‌ های اندونزی اعلام آمادگی می‌ کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ "رونی پراستیو یولیانتورو" سفیر اندونزی در ایران در دیدار با استاندار کرمان، با اشاره به اینکه استان کرمان بخاطر داشتن پتانسیل‌ های زیاد می‌ تواند کاندید مناسبی برای همکاری‌ های دو کشور باشد، گفت: اندونزی و ایران پتانسیل‌ های زیادی دارند.

وی افزود: ایران و اندونزی دو کشور بزرگ مسلمان هستند، همچنین از لحاظ اقتصادی نیز هر دو بزرگترین هستند و ما آماده ارتقا و توسعه روابط هستیم و از این امر استقبال می‌ کنیم.

سفیر اندونزی در ادامه تصریح کرد: استان کرمان علاوه بر منابع معدنی در زمینه کشاورزی خرما و پسته نیز تجارت خوبی دارد و بر اساس آماری که از توسعه تجارت ایران داریم صادرات خرما به اندونزی زیاد است.

"رونی پراستیو یولیانتورو" با اشاره به سفر اخیر آیت‌ الله رئیسی به اندونزی، اضافه کرد: این سفر زمینه را برای ارتقای روزافزون همکاری‌ های دو کشور، فراهم کرد، در طول سفر تفاهم نامه‌ های زیادی امضا شد و اکثر تفاهم نامه‌ ها در مورد مسائل اقتصادی بود، که پیش زمینه‌ ای برای همکاری‌ های بیشتر اقتصادی می‌ تواند باشد.

وی، در مورد انتقال پایتخت اندونزی از شهر جاکارتا به شهر دیگری نیز صحبت و عنوان کرد: پایتحت جدید نیازمند سرمایه‌ گذاری از جمله ساخت و ساز است و ما امیدوار هستیم، که ایران بتواند یک سرمایه‌ گذاری در توسعه این پایتخت انجام دهد، طبق روال گذشته تهیه فولاد از ایران قطعا بیشتر خواهد شد و امیدوارم بتوانیم این تهاتر را انجام دهیم.

سفیر اندونزی با اشاره به همکاری‌ های دو جانبه‌ ای که بین اندونزی و استان کرمان است، گفت: برای گسترش روابط و عقد قرارداد خواهرخواندگی بین استان کرمان و یکی از استان‌ های اندونزی اعلام آمادگی می‌ کنیم./ استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha