هیچ رابطه ای میان جمعیت و اقتصاد وجود ندارد/ تجلیل از برترین های جایزه ملی جوانی جمعیت در استان کرمان

استاندار کرمان در همایش تجلیل از برگزیدگان جایزه ملی جوانی جمعیت این استان، گفت: سیاست اشتباهی در حوزه جمعیت اجرا شده و روند کاهشی تندی را در کشور داریم. برخلاف آنچه سال‌ ها بر آن تاکید شد، هیچ رابطه‌ ای میان جمعیت و اقتصاد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ در شورای اداری دوم خرداد ۱۴۰۲ استان کرمان که با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله، مدیران ستادی استانداری و مدیران کل دستگاه‌ های اجرایی استان برگزار شد؛ از برگزیدگان جایزه ملی جوانی جمعیت استان کرمان تجلیل به عمل آمد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان در جلسه شورای اداری استان با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: سوم خرداد نقطه عطف جنگ تحمیلی بود، آزادسازی خرمشهر، کشورمان را از وضعیت اشغال خارج کرد و به کشوری مقاوم تبدیل شدیم.

وی با اشاره به بحث جوانی جمعیت و نگرانی‌ هایی که در این زمینه وجود دارد، افزود: سیاست اشتباهی در حوزه جمعیت اجرا شده و روند کاهشی تندی را در کشور داریم. برخلاف آنچه سال‌ ها بر آن تاکید شد، هیچ رابطه‌ ای میان جمعیت و اقتصاد وجود ندارد.

هیچ رابطه ای میان جمعیت و اقتصاد وجود ندارد/ تجلیل از برترین های جایزه ملی جوانی جمعیت در استان کرمان

استاندار کرمان تصریح کرد: جمعیت یکی از مهمترین ابزارهای توسعه است، ظلم بزرگی به کشور در سیاست‌ های جمعیتی شد و امیدواریم با برنامه‌ های تشویقی و فرهنگی شاهد رشد جمعیت و نسل جوان در کشور باشیم.

فداکار تصریح کرد: قانون جوانی جمعیت الزاماتی از جمله دورکاری مادران باردار و غیره تعیین کرده و دستگاه‌ ها حتما باید آن را اعمال کنند.

وی در ادامه؛ به انتصاب اعضای ستاد انتخابات استان نیز اشاره و بیان کرد: برای دستگاه‌ های اجرایی وظایفی تعریف شده و فرمانداران حتما پیگیر باشند، انتخابات امر ملی بوده و وزارت کشور مجری است و همه باید به برگزاری آن کمک کنند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: در انتخابات، مشارکت اصل است، پس باید فضای رقابتی شکل گیرد و امنیت و سلامت انتخابات تضمین باشد. وزارت کشور مجری و امین رای مردم است و حق هیچ دخالتی در انتخابات نداریم.

فداکار اظهار داشت: رای مردم حق‌ الناس است و انتخابات باید با کمال امنیت، سلامت و آرامش برگزار شود و همه اجزای دولت نیز کمک می‌ کنند؛ همچنین دستگاه های اجرایی نیز مراقبت های لازم را در جریان انتخابات داشته باشند و دچار مسائل حاشیه ای نشوند.

هیچ رابطه ای میان جمعیت و اقتصاد وجود ندارد/ تجلیل از برترین های جایزه ملی جوانی جمعیت در استان کرمان


مریم‌ السادات طباطبایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان نیز با ارائه گزارشی درباره اقدامات صورت گرفته در راستای جوانی جمعیت اظهار کرد: در این زمینه همه باید همکاری کنیم تا کشور را از خطر پیری نجات ‌دهیم.
لازم به ذکر است، این جایزه در هفت بخش خانواده موفق، نخبگان، دستگاه‌ ها، مدیران، رسانه، نهادهای مردمی، موسسات و شرکت‌ ها برگزار شد.
بر این اساس خانم‌ ها خاتون ملک بامری، مطهره قاضی‌ زاده، اختر خالصی، سکینه مظفری، ام‌ البنین زنگی‌ آبادی، زهرا برخوری، اکرم باغخانی و طاهره مهدی‌ آبادی از مادران شهدا و زنان موفق استان در بخش خانواده موفق، سمیه کریمیان‌ نژاد، نجمه منصوری، جمیله فرخ‌ زادیان و مریم خسروی در بخش نخبگان تجلیل شدند.
در بخش نهادهای مردمی از سمن راه و هدف شهدا به مدیریت عرفان نمکی، مرکز نفس به مدیریت زهرا نژادحیدری و سجاد اسحاقی و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، دانشکده علوم پزشکی سیرجان، بیمه سلامت و اداره کل ورزش و جوانان در بخش دستگاه‌ ها به عنوان برگزیده تجلیل شدند.
مدیران بیمه سلامت، ورزش و جوانان، کمیته امداد، هلال‌ احمر، شرکت برق شمال و ثبت احوال استان به عنوان مدیران برگزیده جایزه ملی جوانی جمعیت استان کرمان معرفی شدند.
در بخش موسسات و شرکت‌ های خصوصی نیز شکوفا صنعت پویا، جهاد فولاد سیرجان، ذوب‌ آهن و نورد کرمان و در بخش رسانه از صدا و سیما و آقای محمدی در حوزه فضای مجازی تجلیل شد.

هیچ رابطه ای میان جمعیت و اقتصاد وجود ندارد/ تجلیل از برترین های جایزه ملی جوانی جمعیت در استان کرمان

استانداری کرمان
انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha